Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Överföring av biljetter mellan kort

Jag har tappat ett kort jag har med enkelbiljetter. Så jag har skaffat mig ett nytt. Fick info fr er kundtjänst i Juneporten att det var enkelt att föra över de gamla enkelbiljetterna på det gamla kortet till det nya kortet. Jag förstår inte hur jag ska göra. Tacksam för hjälp m detta. /Carina
Carina Tolke

Kommentarer

  • Hej Carina
    Det kan du göra under förutsättning att du har registrerat ditt gamla kort på Mitt konto på jlt.se eller har noterat kortnumret någonstans.
    Logga in på Mitt konto. Välj Mina biljetter längst upp på sidan. Nedanför väljer du Resekort, Registrera resekort. Fyll i uppgifterna i formuläret och klicka på Registreraknappen. Se till att både det gamla och nya kortet är registrerat.
    Gå tillbaks till sidan Mina biljetter och Biljetter. Nu kan du flytta över de biljetter det gäller genom att klicka på Hantera biljett, Flytta biljett. Väl ditt nya kort i listan och klicka Flytta biljett. Bekräfta med Ja. Klart.

    MVH
    Veine Länstrafiken Kundservice
  • Hej jag hade tappat bort mitt gamla busskort, jag va till länstrafiken & fick ett nytt, jag avregistrerade den gamla & registrerade den nya men hur överför man sina resor som man har kvar? Flyttade nämligen över dom till appen men nu funkar det inte att göra nånting & jag har provat att använda nya kortet men den fungerar inte, innebär det att jag måste köpa ett nytt för 750 kr igen?
    Toni sinda
  • Hej Toni,

    Om du har valt att lägga biljetterna i appen kan du inte använda resekortet. Biljetterna finns då i appen och det är appen du ska använda när du reser.

    Kontakta oss på telefonnummer 0771-444333 så kan vi hjälpa dig vidare.

    Önskar dig en fin dag.
    Marie J Länstrafikens Kundservice
  • Hade inte direkt något val då jag hade resor kvar på det borttappade kortet, det jag undra va om det funkar att föra över för det va en som sa att det ska fungera men det gör det nämligen inte. Mvh Toni 😊
    Toni sinda
  • Hej igen Toni,

    För att kunna hjälpa dig vidare behöver vi titta på ditt konto. Detta sker enklast om du kontaktar oss på telefon.

    Mvh
    Marie J Länstrafikens Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.