Till senaste kommentaren

Jag har inte fått något aktiveringsmail?

Jag har registrerat mig på Mina sidor men inte fått något aktiveringsmail. Hur gör jag då?

Jönköpings Länstrafik

Kommentarer

  • Kolla i inkorgen för Skräppost i din mail så att det inte hamnat där. Om du inte fått något aktiveringsmail finns möjlighet att skicka ett nytt. Längst ner på startsidan för Mina sidor finns ett fält för att fylla i din mailadress och skicka ett nytt, klicka här.
    Om du trots detta inte fått något mail kanske du har angett en felaktig uppgift. Ta då kontakt med Kundcenter (0771- 444 333) så kan de hjälpa dig att se vad som blivit fel.

    Jönköpings Länstrafik
  • Jag har laddat mitt periodkort via mina sidor. Har inte kunnat aktivera kortet på bussen varken fredagkväll eller lördagmorgon. Vad ska jag göra? Har inte använt kortet på ett tag men nummer på kortet stämmer med det på mina sidor. Det har gått mer än 24 h sen laddning, och jag kan se att den är väntande på kortet
  • Hej!

    Du kan aktivera din laddning hos en återförsäljare, bara att sätta kortet mot maskin så kommer laddningen att överföras.

    Mvh,
  • Men vad är då vittsen med att ladda kortet via mina sidor? Jag har redan fått köpa enkelbiljett för 150kr för att jag inte har kunnat åka på mitt periodkort.
  • Hej!

    Det är bara en möjlighet som kunder har att göra hemifrån. Under rådande omständigheter med COVID-19 så blir det däremot svårt att validera kort på exempelvis tresiffriga bussar (läs mer om detta på informationsrutan "Förköpt biljett krävs!"

    När man gör en laddning så registreras det i vår kortdatabas. När man sedan placerar kortet mot maskin så förs laddningen över. Själva laddningen förflyttas enbart när man validerar kortet.

    Om du upplever att det inte är till din fördel så rekommenderar vi att du framöver gör dina laddningar hos någon av våra ombud.

    Mvh,

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.