Till senaste kommentaren

Hur betalar jag min biljett under rådande situation?

Under rådande situation på grund av Coronaviruset är det inte möjligt att köpa eller stämpla sitt resekort ombord i en del av vår trafik.

Man måste därför ha en förköpt biljett innan man går ombord.

Läs mer om hur du ska gå tillväga under Biljetternas giltighet under rådande situation.

Tänk på att du måste ha en giltig biljett när du reser.
Jönköpings Länstrafik Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hur i hela världen menar ni att den som inte har varken mobil eller dator ska kunna resa med Jlt i regiontrafiken?!!!
    OM jag t.ex. bor i Reftele och har fått kallelse till tandläkaren i Anderstorp ...

    Förklara det för mig!
    Bernt Nyman
  • Hej!

    Har man inte möjlighet att köpa biljett i vår app så kan man alltid vända sig till SJ. Där kan man förboka resor och skicka det som avisering till vederbörandes mobiltelefon (SMS), som man sedan kan uppvisa vid kontroll.

    Har man ingen dator för att förboka biljetten online så kan man givetvis kontakta SJ på telefon. Deras telefonnummer är 0771-75 75 75. Det finns även ombud som löser biljetter på plats åt kunder som köper hos SJ (ombud hittar du här).

    Tyvärr går det inte att betala ombord på regionsbussar, läs mer om detta på vår hemsida under informationsrutan "Förköpt biljett krävs!"

    Grundregeln är fortfarande densamma; vid varje resa krävs giltig färdbevis. Det är tyvärr inte gratis att åka med Jönköpings länstrafik.

    Mvh,
    Dejan JLT Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.