Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Hur motiveras prishöjning på Resekort?

Hej jag undrar hur ni motiverar eran prishöjning på resekorten när ni nu haft flera månader som tågen varit inställda och/eller varit försenade?? Känns ju inte riktigt rättvist att vi resenärer ska behöva betala mer när eran tjänst blivit sämre?? Kunde ni inte istället väntat med denna höjning tills ni fått ordning på alla era problem?? Bara undrar?

Jimmy Bruce Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej!

    Prishöjningen är budgeterad för på grund av flera orsaker, alltså inte bara tågen, för att täcka upp merkostnader så att vi inte går minus. Det är också en form av indexuppräkning för förhöjda kostnader.
    Vi förstår att det kan kännas lite konstigt att vi höjer priserna samtidigt som flera av våra tåg är tagna ur trafik men eftersom verksamheten är stor och komplex påverkas ekonomin av mer än bara tågen.
    Du som resenär har givetvis rätt att söka ersättning för de förseningar som detta orsakat dig. Du hittar formulär för det på vår webbplats under fliken 'Resande'.

    Hälsningar

    My
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.