Välkommen till vårt kundforum!
Ställ frågor, lämna förslag och hjälp oss med nya idéer. Sök gärna bland tidigare inlägg för att hitta svar på din fråga.
Hittar du inte svar på din fråga finns vi på plats för att hjälpa dig.
Öppettider: helgfria vardagar klockan 08-16.
Jönköpings Länstrafik ser varje dag till så att 80 000 personer kommer till och från skola, arbete och andra aktiviteter. Vårt uppdrag är att främja resandet med kollektivtrafiken i regionen Jönköpings län.
Vi har inga återköp på våra biljetter.
Du hittar våra resevillkor här.
8. Återköp och ångerrätt
8.1 Lagstadgad ångerrätt, enligt lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, är inte tillämplig på avtal som avser transporter av personer, varför köp av Biljett i Jönköpings Länstrafiks biljettsystem inte medför någon generell ångerrätt.
8.2 Biljetter eller pengar som har satts in på Kundkassan återköps inte. Undantag görs för 365-dagarsbiljett då Resenären varit förhindrad att använda biljetten på grund av sjukdom. Resenären ska då kunna uppvisa läkarintyg. Var vänlig kontakta Jönköpings Länstrafiks Kundcenter för att få hjälp med ett eventuellt återköp. Alla biljetter som köps med väntande aktivering måste aktiveras inom 365-dagar efter det förbrukas rätten att använda biljett och ingen ersättning betalas ut.
8.3 Resenären får frånträda köp av en periodbiljett, om Trafikhuvudmännens trafikutbud ändrats efter köpet på så sätt att det avviker från vad Resenären med fog har kunnat förutsätta vid köpet och avvikelsen är av väsentlig betydelse för Resenären. Om en Resenär frånträder köp av en periodbiljett, har Resenären rätt till återbetalning av den del av biljettpriset som avser tiden efter frånträdandet samt eventuell erlagd avgift för Resekort. Se vidare respektive Trafikhuvudmans hemsida.
Allt gott!
Mvh,
Tack för att du skriver till oss.
Ring vår kundtjänst på telefonnummer 0771-444 333.
Ha en fin dag!