Jag har ett periodkort på min telefon i JLT appen. Om min aktiverade dyngsbiljett går ut efter godkänd påstigning måste jag då aktivera en ny dyngsbiljett.
Om nej på förgående fråga, hur bevisar jag för eventuell biljettkontrollant att jag hade en giltig biljett vid påstigning. I appen visas ju inte utgånga aktiverade biljetter för 20dagars kort.
Hej!
För att se giltighetstiden på dina biljetter trycker du på:
Mina Biljetter - Biljetter
Du kommer sedan under "Biljetter" se alla dina aktiva biljetter samt giltighetstiden, se bilder nedan:
Med vänlig hälsning,
Jag har ett periodkort på min telefon i JLT appen. Om min aktiverade dyngsbiljett går ut efter godkänd påstigning måste jag då aktivera en ny dyngsbiljett.
Om nej på förgående fråga, hur bevisar jag för eventuell biljettkontrollant att jag hade en giltig biljett vid påstigning. I appen visas ju inte utgånga aktiverade biljetter för 20dagars kort.
Nej, du behöver inte aktivera en ny period om du kliver på bussen innan biljetten går ut.
Biljettkontrollanterna kan se när period gick ut.
Allt gott!
Mvh,
Måste jag bestämma tid (avgångstid) när jag köper endagarsbiljett ev. på Appen.
Jag skall på sjukbesök och vet ej när jag kan åka.
Mvh Åke
Nej du aktiverar ju biljetten innan du går ombord och då gäller den 24-timmar framåt.
Får önska dig en fortsatt bra dag!