Välkommen till vårt kundforum!
Ställ frågor, lämna förslag och hjälp oss med nya idéer. Sök gärna bland tidigare inlägg för att hitta svar på din fråga.
Hittar du inte svar på din fråga finns vi på plats för att hjälpa dig.
Öppettider: helgfria vardagar klockan 08-16.
Jönköpings Länstrafik ser varje dag till så att 80 000 personer kommer till och från skola, arbete och andra aktiviteter. Vårt uppdrag är att främja resandet med kollektivtrafiken i regionen Jönköpings län.
Såhär gör du:
• Låna ut biljett.
• Ge bort biljett - vilket du väljer på för att ”Ge bort” en biljett
• Skicka kvitto
i mobilnumret.
Jag har följt ovan steg, men det funkar inte. När jag trycker på den runda ikonen kommer enbart "skicka kvitto". Är det skillnad på iphone och androidapp... eller är det något annat fel.
Mvh Malin
Det kan bero på att man inte kan "låna ut" alla typer av biljetter.
De du kan "låna ut" är våra 30-dagars biljetter och 365-dagars biljetter.
Resterande kan man endast "ge bort".
Mvh Malin
- Registrera ditt mobilnummer i appen.
- Gå in på fliken ”Biljetter”.
- Tryck på den runda ikonen längst upp till höger.
- En meny öppnas upp längst ner i appen med två val om du har en biljett eller flera biljetter som är möjliga att låna ut eller ge bort:
- Välj den biljett du vill ge bort.
- Ange mobilnummer till den person du vill ge bort din biljett till. Utelämna första nollan
- Klicka på ”Bekräfta” - KLART!
Både du och mottagaren måste vara registrerade med mobilnummer i appen.• Låna ut biljett.
• Ge bort biljett - vilket du väljer på för att ”Ge bort” en biljett
• Skicka kvitto
i mobilnumret.
Önskar dig en fin dag!