Förseningsersättning

Om man ansöker om ersättning, Hur lång tid har det att få pengarna? Får man svar från er om man får godkänt att få ersättning?


Annika Olenius

Kommentarer

  • Hej Annika.

    Om du ansöker om förseningsersättning så tar de ungefär två veckor innan du kommer få ett svar om de godkänds eller nekas.

    Allt gott!

    Mvh,
    Emanuel
  • Hej!
    Om Region Västerbotten vill ansöka om förseningsersättning hur går jag tillväga?
    Ing-Marie Åkerström
  • Hej Ing-Marie.

    Vill ni ansöka om förseningsersättning så fyller ni i formuläret här.

    Allt gott!

    Mvh,
    Emanuel
  • Hej! När kan man få förseningsersättning? Och hur ersätts man?
    Mvh, Anne-Marie
    Anne-Marie Gonçalves
  • Hej Anne-Marie,

    Tack för att du skriver till oss.

    Våra resevillkor säger så här om förseningsersättning:

    4. ERSÄTTNING VID FÖRSENING 4.1 Vid försening eller inställd avgång har Resenär rätt till prisavdrag eller ersättning för annan transport – se vidare information om Förseningsersättning på respektive Trafikhuvudmans hemsida. 4.2 Vid krav på ersättning för annan transport vid försening eller prisavdrag vid försening ska reklamation ske till den Trafikhuvudman som sålt aktuellt Biljett. 4.3 Om Biljett sålts av annan än Trafikhuvudman (t ex SJ, Snälltåget, MRT), ska reklamation ske till den Trafikhuvudman som är verksam på den avreseort där Resan började. 4.4 Reklamation ska ske inom skälig tid. Omständigheter av personlig natur som sjukdom, vistelse på annan ort eller liknande är av betydelse för bestämmande av om resenären, har reklamerat inom skälig tid. En reklamation som lämnas inom 2 månader efter det att Resan avslutades eller skulle ha avslutats, ska dock alltid anses ha lämnats i rätt tid.

    HÄR hittar du mer information samt formuläret för ansökan om ersättning.

    Trevlig helg!


    Linda Länstrafikens Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.