Till senaste kommentaren

Flexbiljett, giltig 22 eller 24 timmar?

På sidan Biljetter anges under Flexbiljetter bl.a. följande:

"Flexbiljett 10/60 innehåller 10 stycken 24-timmarsbiljetter som du har 60 dagar på dig att använda.

  • När den första 24-timmarsbiljetten är aktiverad börjar 60-dagarsperioden att räknas ner. 
  • Varje aktiverad biljett innebär ett fritt resande under 24 timmar inom det köpta giltighetsområdet (zoner)." 
Enligt informationen ska man alltså kunna resa fritt under 24 timmar på varje aktiverad biljett.

I "allmänna villkor version 2021:1 uppdaterades 2021-04-26", anges under 3.3.4 Giltighetstid - 10-dagarsbiljett, att varje resdag är giltig i 22 timmar, inte 24 timmar.

Vad är det som gäller? Kan jag resa fritt under 24 timmar med en aktiverad 24-timmarsbiljett eller gäller den bara i 22 timmar?

Mvh
Christer
Christer Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Christer.

    Om du har gjort köpet innan 25/10-21 så gäller biljetterna 22 timmar efter den 25/10-21 så är det 24 timmar.

    Allt gott!

    Mvh,
    Emanuel Länstrafikens Kundservice
  • Hej.

    Tack för svar, då vet jag.

    Mvh
    Christer
    Christer
  • Hej !
    Jag har en Flex 10/30 röd zon där jag först åker m buss 4:an och min biljett är aktiv i påstigningsläget men biljett går ut precis när jag ska byta till buss 1:an, (hela färden tar 20 min)
    måste jag aktivera en helt ny biljett när den gällde vid påstigningen och går ut under färden på buss 4:an.
    Har gjort en ny vid ett tillfälle, men undrar vilket som är rätt? Kan jag åka på samma i övergången för visst ska jag aktivera på båda bussarna m QR koden.



    Lena A
  • Hej Lena.

    Har perioden gått ut när du ska stiga på bussen så måste du aktivera en ny biljett.
    De är okej att perioden går ut när du sitter i bussen.

    Allt gott!

    Mvh,
    Emanuel Länstrafikens Kundservice
  • Det är problem med övergången när man aktiverar en ny biljett. Idag gick tiden för första biljetten ut under resan mot stan. När jag sedan skulle resa vidare så aktiverade jag en ny biljett, men det lyste ändå rött och visade utgångstiden för gamla biljetten istället för den senast aktiverade. Inte så kul att bli dåligt bemött av chauffören för att er app strular!
    Ed
  • Hej Ed.

    Vi kommer att ta de vidare till vår marknadsavdelning som får kolla på felet.

    Allt gott!

    Mvh,
    Emanuel Länstrafikens Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.