Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Reklamera busskort / ersättning försening

Hej,

Jag fick ett nytt jobb i stan och bestämde mig då för att köpa ett busskort då ankomst och avgång passade mig bra för att åka fram och tillbaka från Habo till Jönköping.

Det jag inte visste då var att avgångarna jag åker med alltid är försenade. Och då menar jag varje dag 5-15 min.

Linjerna jag åkt med är:
Tåg 7213 kl 08:15 - Från Habo
Buss 101 kl 08:08 -08:10 - Från Östra Torget

Hade jag vetat att jag skulle stå och frysa varje dag och förlora så mycket tid på att vänta så hade jag hellre valt bilen.
Jag förstår självklart att förseningar sker, men varje dag?

Då känns det bara som dålig planering från er sida som jag som kund sedan har fått lida för, vissa dagar har jag tagit bilen just för att jag har något viktigt att komma i tid till, en kostnad som då tillkommer för mig utöver min vanliga planerade reskassa.

Kommentarer

  • Hej!

    Du har självklart rätt att söka ersättning för försening. Det gör du via vår webbplats, jlt.se, under fliken 'Resande'.
    Vi skickar ditt meddelande vidare till trafikplanerarna så de kan se över vad som orsakar dessa förseningar som du beskriver.

    Hälsningar

    My
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.